05 de novembre 2019

perquè ens costa tant desfer-nos de les coses.

Photo by Onur Bahçıvancılar on Unsplash


La majoria de nosaltres tenim la casa, els armaris, els calaixos de la cuina i del bany... farcits de coses i ens costa moltíssim desfer-nos-en, si al cap i a la fi només són coses!

I ens produeixen soroll visual, jo sabia que hi havia llocs a casa on no estava a gust, o tancava ràpidament les portes d'algun armari per no veure el que hi havia dins, fins que vaig adonar-me'n que era totes les coses que hi tenia que em produïen aquell malestar, i no calia que estigués desordenat, no, era simplement el fet de tenir-ho farcit de coses, no ho suporto!!! (ara ja ho puc dir, quan he identificat que era el que em produïa aquell malestar).

Així que vaig començar a llegir, sí, encara que sembli una ximpleria que algú t'hagi d'explicar sobre com desfer-te de les coses; total només les hem d'agafar i dur-les al contenidor oi? Perquè de seguida surt el sentiment de culpabilitat i tens dubtes: i si ho necessito més endavant? (Laia, fes el favor, fa un any que no saps ni on ho tenies i mai t'ha fet falta, això va fora ara mateix!) i també penses, és que em va costar molts diners! (doncs ho vens i en recuperes una part, ara només fa que ocupar espai...).

Però abans que comencis en una voràgine de llençar coses i després penedir-te, reflexiona i comença pel lloc de casa teva que tingui més desordre, allà on et sentis més incomoda d'estar. Jo ho vaig fer sense pensar i encara trobo a faltar unes botes moníssimes de vellut negre jjjj.

Trobaràs moltes coses que no et fan falta (vaig trobar la meva llibreta de notes de l'EGB!!! És una cosa que faig servir cada dia per anar a treballar jajajaja), llença tot el que no et faci servei, si creus que tens nostàlgia guarda-ho, ja arribarà l'any vinent que estiguis més integrada al minimalisme i ja ho llençaràs aleshores ;)

I a partir d'ara compra menys, pensa abans de comprar una  cosa, si et farà servei o si la compres per comprar (que també està bé tenir un capritx de tant en tant), però una cosa que ajuda moltíssim a ser serena amb el que compres, és saber quan guanyes per dia o per hora a la teva feina; fes el càlcul, i aleshores sabràs quantes hores has de treballar per aconseguir allò que vols. I ara diga'm, val la pena?
Perquè cada cosa que compres equival a temps, el que has invertit per guanyar els diners que costa o bé el temps que has invertit a escollir-ho a la botiga.

Ara espero que t'hagi servit i que siguis més conscient en tenir i en comprar, que hi ha una frase molt maca que diu: que no és més ric qui més té, sinó qui menys necessita. I és ben veritat!

Fins aviat,


Laia

Digues la teva!

latest 'grams from @laia_altimir

© SIMPLE i SENZILL.