19 de maig 2020

perquè faig això.

Photo by Evan Dennis on Unsplash

...em van demanar l'altre dia.

Doncs molt fàcil i ara ho vull explicar per aquí, perquè els que em llegiu també ho sapigueu i us pugui fer pensar una mica, i inclús, pugueu recapacitar si sou compradores compulsives.

M'encantava anar a comprar. Fa uns anys, cada setmana entrava a Zara i comprava alguna cosa: de vegades només era una samarreta, total a 5 euros és una ganga. Un altre dia eren uns pantalons o un jersei. Altres dies eren vaires coses, tot depenia dels diners que tenia i del que m'agradava.

Fins i tot m'havia autoassignat un pressupost mensual per gastar en roba, que creia que havia de gastar si o sí. Cada mes. I molts mesos superava el pressupost sense tenir remordiments i el meu armari continuava omplint-se de roba però sense tenir res per posar-me...

Mai m'havia parat a pensar perquè tot era tan barat, ni quants litres d'aigua es necessitaven per fer uns texans que havia dut només tres vegades i que regalava perquè ja no m'agradaven o s'havien fet grans o petits en rentar-los.

Ara ho veig molt llunyà tot això. Continua agradant-me la moda i segueixo més d'un compte a instagram de gent que presenta outfits xulos però els segueixo perquè m'agrada i també com a inspiració. Actualment la meva visió de la moda és des d'un altre punt de vista.

Quan compro alguna peça de roba intento que sigui sostenible, ja us he dit que alguna vegada he comprat de segona mà i em sento molt orgullosa de fer-ho; que abans de comprar continuo mirant sempre l'etiqueta, tot i que ara és la de la composició i no la del preu com sempre havia fet. Que tinc molta menys roba i em sento molt millor que abans, més a gust i més sensata amb la meva manera de pensar. Que el meu armari es va reduint en número però ampliant en possibilitats.

I si, encara compro coses que no em poso massa, roba que acabo regalant gairebé nova però sé que cada dia sóc més conscient amb mi i amb el medi ambient, i ens podem permetre fallar però que cada dia hi posem de la nostra part per fer-ho millor.

Hi pensaràs?

Laia

Digues la teva!

latest 'grams from @laia_altimir

© SIMPLE i SENZILL.