Avui en dia ja no cal acumular documentació ni factures en paper, podem tenir els nostres documents escanejats en una carpeta, de fet ja tenim les fotos en format digital oi?
T'aconsello que redueixis al màxim el paper, tant sigui pel medi ambient com per tenir més espai a casa teva, i dediquis una tarda a:
- Fer neteja del teu correu electrònic, esborra els missatges que estiguin obsolets o que no t'interessin i dóna't de baixa de totes les webs que t'envien publicitat periòdicament. No saps el temps que pots arribar a perdre quan reps un correu que no t'interessa: obre'l, descarrega'l i envia'l a la paperera. Si anul.les la subscripció directament no rebràs i tindràs més temps per tu.
- Passa totes les fotos en una carpeta a l'ordinador o en un disc dur. Però quan dic totes, no dic totes, totes, hi ha fotos que pots esborrar directament perquè han quedat borroses o simplement estan repetides. Queda't amb les millors i si fas com jo, les ordenes per mes i per any ;)
- Mira els papers que tens i que necessites conservar i escaneja'ls o bé els guardes en una carpeta però només els que et facin servei. No crec que necessitis guardar tots els tiquets de la compra del super de l'any 2002. I si encara reps factures en paper, mira si te les poden enviar digitalment.
- Fes neteja de les carpetes del teu ordinador. Segurament està ple de fitxers que ja no fas servir o de programes que ni recordes perquè els tens. Esborra tot el que puguis per tenir més memòria.
- I finalment, fer neteja de les xarxes socials. Pensa si realment cap que estiguis en totes i que és el que t'aporten. Deixa de seguir a gent que no et transmet res o que et fan perdre el temps.
Espero haver-te ajudat a simplificar una mica el caos dels teus papers.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Digues la teva!